poniedziałek, 18 czerwca 2012

GOFRY

Ponieważ zbliża się lato wpadłam na pomysł żeby zrobić gofry. Gofry strasznie kojarzą mi się z wakacjami i zawsze gdy jestem nad morzem muszę je zjeść.
Przepis jest szybki i łatwy kiedyś znalazłam go na jednym z blogów i teraz często go wykorzystuje.
Gofry są lekkie, puszyste i chrupiące ;] Najlepiej je jeść zaraz po zrobieniu ponieważ z czasem one miękną.

Składniki:
  • 270 ml mleka
  • 2 jajka
  • 50g stopionego masła
  • szczypta soli
  • 1,5 łyżki cukru
  • 160g mąki



Do przygotowania ciasta potrzebne będą nam dwie miski. Do jednej z nich przesiewamy mąkę, dodajemy cukier, stopione masło, sól, żółtka oraz wlewamy 1/3 ilość mleka i wszytko delikatnie mieszamy wlewając stopniowo resztę mleka. W drugiej misce ubijamy białka na sztywno i następnie dodajemy ją do ciasta w pierwszej misce. Odstawiamy ciasto na 10 min i włączamy gofrownice żeby się nagrzała. No i możemy piec gofry! Możecie jeść je z czym chcecie, ja uwielbiam je z bitą śmietaną truskawkami i polewą czekoladową. 


Życzę Smacznego :)!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz